Mājas lapas izstrāde

Mājaslapu parastajā pasaulē, kas nesastāv tikai no cipariem, var salīdzināt ar vitrīnu. Tas ir kaut kas, ko potenciālais pircējs redz, esot izstieptas rokas attālumā no pārdevēja. Mājaslapai jāveic tādas pašas funkcijas kā vitrīnai: jāpiesaista uzmanība, jāparāda piedāvājums un jāizraisa vēlēšanās kaut ko iegādāties. 

Šādā izpratnē interneta izstrāde vairs nav kaut kas nesaprotams un mīklains, vai ne? Interneta lapu izstrādē jāatbild uz tiem pašiem jautājumiem, kādi rodas vitrīnas veidošanas laikā.

1. Kam tiek veidota interneta lapa? 
Pretēji jūsu viedoklim, lapa tiek veidota nevis jums pašam, bet gan klientiem. Kādus cilvēkus jūs vēlaties piesaistīt? Jebkuram dzimumam, vecumam un darbības sfērai ir sava specifika. Tas atspoguļojas gan vizuālajā noformējumā, gan tekstu formulējumā. Jūs taču nevarat nobārstīt vitrīnu ar smiltīm, ja vēlaties sievietēm pārdot lakādas zābakus ar augstu papēdi. Interneta lapas veidošanā ir līdzīgi. 

2. Kāpēc nepieciešama jūsu mājaslapa? 
Uzsākot projektu ar novatoriskām idejām, katalogu vai produkciju, jānoskaidro sev pašam, ko tieši jūs vēlaties panākt: pastāstīt par savām jaunajām idejām, parādīt plašu jau gatavas produkcijas klāstu vai nedaudz no abām iepriekš minētajām lietām? Nevajag sekot tādiem saukļiem kā “tā dara visi” vai “tas šobrīd, šķiet, ir populāri”. Ja kaut kādi tehniskie risinājumi nesniedz atbildi uz jautājumu “Kāpēc tie šeit ir?”, tad tie jums nav vajadzīgi.

3. Kas jūsos ir īpašs?
Noslāpējiet egoismu, bet atbildiet godīgi. Jūs noteikti ar kaut ko atšķiraties no savas jomas kolēģa (jūs šajā jomā diez vai esat vienīgais). Atcerieties, ka pircējs arī ir cilvēks un viņš nevēlas iedziļināties sīkās un specifiskās nozares niansēs. Konkrētā nozare viņam, iespējams, ir sveša, bet tomēr viņš vēlas uzreiz saņemt skaidru atbildi, kas un kāpēc viņam ir nepieciešams.

Atbildot uz šiem jautājumiem, jūs jau varat apmēram iedomāties, kāda tieši lapa jums nepieciešama. Tomēr, ja vēl neesat izlēmis, kādai būtu jābūt jūsu mājaslapai, tad izklāstiet savas domas mums, bet mēs tālāk domāsim, kā vislabāk atspoguļot jūsu ieceri.